dinsdag 1 maart 2011

Stoffig is het waar mensen sterven

Gelukzaligheid! U bent gearriveerd op een mooi plekje aarde (lees; internet), hoe u hier terecht bent gekomen doet er niet meer toe. U bent er. Allereerst moet u ervoor zorgen dat deze internetwebpaginasite niet kwijt geraakt. U vraagt mij hoe? Wat aardig, dat u denkt dat ik zulke wijsheden heb vergaard in mijn kortstondig leven. Kortstondig- en bondig, want zo zie ik mijzelf graag. Lang ben ik niet, en lang zal ik nooit worden. Bondig ben ik, en slordig ook.

U vraagt hoe, ik zeg bladwijzer (ofwel bookmark), want met elk blad dat ik schrijf, wordt u wijzer. Het zal geen mondiaal onderwerp zijn, of geestverheffende kwestie, of kennis over feiten, maar meer een wijsheid over Chirrel.

Of ik, als onderwerp, een succes zal zijn op verjaardagen moet nog blijken. Tot dan, wil ik het toch nog even hebben over uw aankomst hier.

U komt met olijke koffer, jofele jas, schermutselde hoed en eenzame monocle aanzetten, zonder poespas, zonder foefkas, en bovenal; zonder verklaring waar u mij van kent. Onder deze introductiewijsheid is er ruimte voor opmerkingen, berichten, lofuitingen en uitjes (loof).

U mag deze ruimte gebruiken. Jawel, zonder consequenties.
Niet al teveel althans.
U mag dus deze ruimte gebruiken, gelieve verteld u mij over mijn spelling-escapades, want er chlipt soms een foutje langs.
U mag dus deze ruimte gebruiken, stel vragen, wees kritisch. Vertrouw niets, zet vraagtekens bij autoriteit, uw kennis is het fundament van alles waar u voor wilt staan.
U mag dus deze ruimte gebruiken, om plotsklaps u te verrassen zal ik doorgaan met de vorige alinea (paradox).

U komt binnenstormen zonder dat u mij enige kennis geeft van de oorsprong van uw nieuwsgierigheid, onbeleefd is zacht uitgedrukt en daarom vergt het uitdrukken van een sigaret enige vaardigheid. Ik ben verslavend.
U komt hier wellicht door een bewerkte gratis krant, een folder, een reclamespotje of het webadres die u heeft ingevuld. Ik dank u daarvoor.

Waar ik u ook voor dank, uw geïnvesteerde aandacht en liefde.

Voelt u enkel naastenliefde of is vreemdenliefde ook voor u? Ik voel liefde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten